Simulacre evacuació 16-12-2012

Avui a segona hora hem fet el simulacre d’evacuació de l’edifici en cas d’emergència. A les 9.25 ha sonat la primera alarma, i després de recordar les instruccions bàsiques, quan l’alarma ha començat a sonar de forma continuada, tothom ha sortit de classe i s’ha dirigit al punt de concentració. El professorat de guàrdia ha cronometrat el temps d’evacuació de cada planta: 1min 49s (2a planta), 2min 30’s (1a planta) i 3min 15’s (Planta Baixa).

Quan tothom era a la pista esportiva, al punt de concentració, també el professorat de guàrdia ha col·laborat per a comprovar que a cada nivell tothom estava al seu lloc: professors i alumnes. Feta aquesta comprovació, hem donat per acabat el simulacre i hem tornat a classe a les 9.40h.

Agraïm la col·laboració i el comportament de tothom, però també hi ha alguns aspectes que cal millorar:

  • Els alumnes que venen del carrer i es dirigeixen al punt de concentració  de 1r i 2n d’ESO, han passat per davant mateix de la porta principal de l’edifici , aturant la sortida dels grups que venen de l’interior. NO S’HA DE PASSAR PER DAVANT DE LES PORTES DE SORTIDA A L’EXTERIOR. La solució és fàcil: passar per mig de la pista esportiva.
  • Alguns alumnes han buscat el seu grup classe, en comptes de romandre amb el grup amb el qual eren a classe (optatives, modalitat, flexibles…). S’HA DE MANTENIR EL GRUP QUE HI HAVIA A CLASSE: PROFESSOR I ALUMNES. EL PROFESSOR HA DE COMPROVAR QUE AMB ELL HI HA TOTS ELS ALUMNES QUE TENIA A LA CLASSE
  • Hem sentit dir: si això fos real, per què tornar al centre i no anar-nos a casa? PERQUÈ NO SABRÍEM SI ALGÚ HA QUEDAT DINS DE L’EDIFICI EN UNA SITUACIÓ DE PERILL. TOTHOM HA D’ESTAR LOCALITZABLE.
  • MEGAFONIA EXTERIOR: som conscients que hi ha deficiències a la megafonia exterior, perquè el so arriba bé als espais que estan davant dels altaveus. Com que al punt de concentració ens situem, molts, darrera dels altaveus, els missatges arriben distorsionats, especialment si fa vent. Ho sabem, i quan hi hagi disponibilitat pressupostària, es corregirà.
  • MEGAFONIA INTERIOR: a llocs com el bar, la biblioteca, aules d’informàtica i algun altre punt de l’edifici, la megafonia interior no arriba amb claredat. També és un aspecte a millorar, però que implica una despesa econòmica important.,
  • MÒBILS I CLAUS: no hem d’agafar les bosses i motxilles, perquè això és un perill en el moment de l’evacuació. Però també és cert que si l’emergència fos real, els pares voldrien  informar-se i parlar amb els fills. Si no tenen el mòbil amb ells, trucarien al centre i agreujarien la situació. I si considerem que és millor que els alumnes s’en vagin a casa, haurien de tenir les claus amb ells  (SEMPRE QUE AIXÒ NO IMPLIQUI UN ENDARRERIMENT DE LA SORTIDA). Modificarem les instruccions d’evacuació en aquest sentit

Aquestes són les primeres impressions després del simulacre. Si voleu fer alguna observació, proposta de millora, o crítica, podeu deixar aquí mateix els vostres comentaris.

Deixa un comentari